Ontspannen en gezellige feestdagen!

Gezelligheid en stress
De feestdagen. Het is bijna zover. We hebben er zin in. Hoewel het ook best een dubbel gevoel geeft. Enerzijds de gezelligheid en vrije dagen, maar ook alle stress en verplichtingen. Pfffff! Hoe krijg ik dat 5-gangen diner weer voor elkaar? Hoe stellen we zowel de ouders als schoonouders tevreden?

Stel je nou eens voor dat Kerstmis en Oud & Nieuw dit jaar voor jou niet stressvol zouden zijn, maar vooral zouden gaan over ontspanning, verbinding en genieten? Hoe fijn zou dat zijn.

Luister naar jouw lichaam
Natuurlijk heb je afspraken en verantwoordelijkheden. Maar durf jij deze keer vooral te kiezen voor wat goed is voor jou? Te zorgen voor jezelf? Te kijken naar waar jij blij van wordt? Sta hier eens bij stil en bedenk hoe jij de komende feestdagen zou willen doorbrengen? Wat wil je wel en niet eten? Wat wil je wel en niet met cadeautjes? Wat wil je wel en niet met familie? Wat wil je wel en niet met collega’s?

En Love Your Lijf eens extra. Juist in deze periode. Stop je lichaam dus niet vol met hapjes, borrels, kerstkransjes of 5 gangen diners. Maak bewuste keuzes. Luister naar je lichaam. Geniet van alles waar je zin in hebt, maar dat betekent ook NIET eten waar je geen zin in hebt. Ga voor het allerlekkerste, wat helemaal goed voelt voor jouw lichaam.

Geniet en relax
We helpen je daar graag bij en daarom hebben we hier 5 handige tips voor hoe jij deze feestdagen goed kunt zorgen voor jouw lichaam. En als je goed zorgt voor jezelf kun je dat ook doen voor je geliefden.

5 LOVE YOUR LIJF FEESTDAGEN TIPS:
Hoe zorg ik goed voor mezelf tijdens de feestdagen? Meer rust, meer verbinding en minder calorieën.

1. Blijf je lichaam goed voeden. Houd je vaste structuur van ontbijt, lunch en -kerstdiner- avondeten aan. Dat voelt voor jouw lijf het beste en voorkomt dat je de hele dag gaat lopen snaaien.

2. Maak afspraken met jezelf. Als je naar een Kerstborrel of -diner gaat bepaal van te voren wat je gaat eten of drinken. Bijvoorbeeld: ik drink 2 wijntjes en eet 3 snacks. Of ik ga voor het hoofd- en nagerecht en laat het voorgerecht staan. Hou jezelf aan deze afspraak. Ga voor het allerlekkerste , eet en drink bewust en geniet ervan. Enjoy!

3. Blijf actief en beweeg. Ga op de drukke feestdagen regelmatig naar buiten en beweeg. Maak een wandeling, loop een rondje hard of ga zelfs een keertje naar de sportschool. Doe iets actiefs met je bezoek. Ga samen wandelen of fietsen. Of organiseer een voetbalwedstrijd of speurtocht. Daar worden jij en je lichaam blij van. En je gasten ook.

4. Wees niet te streng voor jezelf. Als je toch een keer een pak kerstkransjes naar binnen hebt gewerkt, een fles wijn hebt leeggedronken of gewoon teveel hebt gegeten ? So be it. Niets aan de hand daar word je echt niet dikker van en je hebt zeker niet gefaald of gezondigd. Laat het gaan en pak jouw gezonde eetpatroon gewoon weer op. Ga niet compenseren. Dan heb je kans dat je aan het eind van de dag het overgebleven kerstbrood alsnog naar binnen werkt.

5. Have fun! Geniet van elkaar. Kerst is de tijd van verbinding. Geef je geliefden dan ook echte aandacht en ga voor een goed en gezellig gesprek. Dat gaat verder dan praten over het geserveerde eten. Samen spelletjes doen is trouwens ook heel erg leuk en geeft meer verbinding dan samen eten, want je wordt er heel erg vrolijk van. Eten is een middel, iets wat we met elkaar kunnen delen, maar van verbinding met andere mensen worden we pas echt gelukkig.

We wensen je hele ontspannen en gezellige Kerstdagen toe!

Love Your Lijf! Ook tijdens de feestdagen!

Liefs,

Irma & Ingrid